Vente-Exclusive.com breekt verkooprecords in oktober: winst en groei in e-commerce zijn wél mogelijk in België

“Verhuis naar nieuw kantoor en verdubbeling warehouse nodig om groei te bestendigen”

Ruisbroek, 16 november 2018– Vente-Exclusive.com, onderdeel van de Vente-Privée groep en het grootste Belgische e-commerceplatform, verkocht nog nooit zoveel producten als in de afgelopen maand oktober. “Deze recordmaand is de kers op de taart van onze groei die al tien jaar aanhoudt. Ondanks de berichtgeving over verliezen in onze sector, bewijzen we dat het wél mogelijk is om in België winst te maken in de e-commerce”, zegt Tobias Tousseyn, country manager Belgium-Luxemburg van Vente-Exclusive.com. Door de aanhoudende groei verdubbelt Vente-Exclusive.com de capaciteit van zijn warehouse en verhuist de hoofdzetel in december naar een nieuw kantoor in Brussel (Vorst) dat perfect past bij de groei- én werkwelzijnsambities.

Vente-Exclusive.com biedt via flash sales dagelijks nieuwe fashion-, deco- en lifestyleproducten, maar ook reizen aan, met kortingen die oplopen tot 75 procent.

“Het aanbod lokte in oktober ruim 500.000 unieke bezoekers naar de webshop, 15% meer dan in september. In vergelijking met oktober vorig jaar steeg de omzet met meer dan 30%. Tussen september en oktober 2018 steeg de groei met 24%”, zegt Tobias Tousseyn.

Aantal klanten neemt toe en sterk aanbod groeit

Vente-Exclusive.com groeide de voorbije tien jaar gemiddeld met 20%.

“In oktober braken we al onze maandrecords door verschillende factoren. We hebben zowel zeer loyale klanten als een heleboel nieuwe communityleden. Ook het toenemend aanbod van sterke merken overtuigt onze klanten, bijgevolg bestellen ze meer producten per aankoopbeurt", aldus Tobias Tousseyn.

Verkoopcijfers november zouden kunnen pieken dankzij feestdagen

Klanten beginnen in oktober al cadeautjes te kopen voor de feestdagen.

“Online shoppen voor de feestdagen is het nieuwe normaal geworden. Ook november – al jarenlang de maand waarin het meeste verkocht wordt - belooft hierdoor een zeer sterke maand te worden. Door de aard van onze diensten – flash sales met een iets langere levertijd – kunnen mensen ruim op voorhand bij ons terecht om kwalitatieve kerstcadeaus te kopen met een mooie korting”, zegt Tobias Tousseyn.

Verhuis en verdubbeling warehouse: “We barstten uit onze voegen”

De sterke groei van Vente-Exclusive.com, met 400 mensen in dienst de grootste e-commercewerkgever in België, noopt tot een aantal ingrijpende logistieke en infrastructurele veranderingen.

“Onze huidige infrastructuur barstte uit haar voegen. Zowel onze hoofdzetel in Ruisbroek als ons warehouse in Lot werd te krap”, aldus Tousseyn.

Vente-Exclusive.com besliste daarom om de capaciteit van het warehouse op korte tijd tweemaal te verdubbelen. Zo ging het van 3.000 m² naar 6.000 m² door extra ruimte te huren. “Ook het aantal logistieke medewerkers groeide enorm in twee jaar tijd: van 30 naar een team van 150 tot 180 medewerkers. Sinds begin deze maand beslaat een mezzanine de hele oppervlakte van het warehouse. Zo breiden we de oppervlakte uit naar 12.000 m².”

Vente-exclusive.com ontving vorig jaar het Great Place to Work-certificaat en wil voor zijn medewerkers een aangename werkomgeving creëren

De uitdaging om geschikte mensen te vinden in de e-commerce is enorm.

“We willen excelleren op vlak van werksfeer en arbeidsvoorwaarden, daarvoor werden we in maart beloond met het Great Place To Work-certificaat. Het hoofdkantoor in Ruisbroek werd stilaan te krap voor onze 220 medewerkers. We willen hen genoeg ruimte bieden voor creativiteit, voor meetings én voor ontspanning. Zo kunnen ze hun werk goed én met een goed gevoel doen.”

Vente-Exclusive.com verhuist op 14 december naar een nieuw kantoor in Vorst, amper een kilometer verder dan het huidige kantoor en nog steeds gelegen in de Humaniteitslaan.

Vente-Exclusive.com heeft 18 openstaande vacatures. Er worden nog zeer uiteenlopende profielen gezocht: van IT’ers tot handelsingenieurs of economen en een people manager voor het warehouse. “We selecteren niet alleen op basis van wat iemand kan, maar ook op de juiste mindset. Vente-Exclusive.com is maar zo sterk als zijn team. We zetten daarom in op gedeelde waarden zoals respect, klantgerichtheid, passie en team spirit.”

Wat zegt dit over de e-commerce in België?

“E-commerce groeit in ons land. Dat uit zich onder meer in de investeringen die gedaan worden in logistieke infrastructuur en zorgt voor heel wat rechtstreekse en onrechtstreeks jobcreatie. Toch kan je niet alle spelers over dezelfde kam scheren. Vente-Exclusive.com investeert bijvoorbeeld niet alleen in innovatieve IT en processen, we zetten ook zeer bewust Belgische kwaliteitsmerken in de spotlight op onze webshop. Vente-Exclusive.com wil en moet op dat vlak een voortrekkersrol blijven spelen.”

VOOR DE PERS

Over Vente-Exclusive.com

Vente-Exclusive.com is het grootste Belgische online flashsalesplatform en marktleider voor online flashsales in de Benelux. Meer dan 6 miljoen leden genieten van kortingen tot 75% op fashion-, deco-, lifestyle- en reisproducten van 2.800 partnermerken.

Vente-Exclusive.com blijft sinds zijn oprichting in 2007 stevig groeien en maakt sinds 2015 deel uit van de Vente-Privée groep. In 2017 haalde Vente-Exclusive.com een recordomzet van meer dan 150 miljoen euro, een stijging met 20%.

Vente-Exclusive.com is met 400 medewerkers in Lot (warehouse) en Ruisbroek (hoofdzetel) de grootste e-commercewerkgever in België. Ruim 180 logistieke medewerkers zijn actief in het magazijn van 12.000 m2.

In maart 2018 kreeg Vente-Exclusive.com een Great-Place-to-Work-certificaat dankzij de bedrijfsfilosofie die steunt op innovatie, passie en team spirit.

Vente-Exclusive.com
Humaniteitslaan 65